logo

Welkom

COVID-19 UPDATE 24/06/2020

 

Volgens de laatste beslissing van de veiligheidsraad geldt vanaf woensdag 1 juli 2020 volgende versoepeling aangaande het organiseren van een uitvaart. Het maximum aantal toegelaten personen wordt opnieuw opgetrokken van 100 naar 200 personen. Plechtigheden kunnen doorgaan in een kerk, in onze aula of in het crematorium. Het aantal toegelaten personen is afhankelijk van de beschikbare ruimte van de gekozen locatie, dit om de nog steeds geldende afstandsregel van 1,5m per bubbel te kunnen blijven garanderen. Het ontsmetten van de handen blijft verplicht, het dragen van een mondmasker is aangeraden.  Ook rouwmaaltijden zijn vanaf 1/7 opnieuw toegelaten, weliswaar met een beperking van maximaal 50 personen. Ook in deze uitzonderlijke en moeilijke tijden blijven wij echter met de grootste zorg en volgens de opgelegde richtlijnen verder werken.

Volg onze website of facebookpagina voor eventuele nieuwe updates.


Wij vragen de nabestaanden begrip voor de beperking die wij opgelegd krijgen en dit virus zo ook ons professioneel leven beheerst. Wij stellen dan ook alles in het werk om families die getroffen worden door een overlijden zo goed als mogelijk afscheid te laten nemen van hun dierbare.

Zorg goed voor jezelf en zo ook voor elkaar !

De N.V. Trouchau is een familieonderneming opgestart in 1939 door Theophile Trouchau, die later overgenomen werd door zijn zoon Jean-Pierre Trouchau en zijn echtgenote Georgette. Sinds 1998 is ook kleindochter Isabelle Trouchau, huidig zaakvoerster, in de zaak gestapt wat ervoor gezorgd heeft dat nieuwe en frisse ideeën werden aangebracht. U kan met al uw vragen ook steeds terecht bij onze vaste medewerkster Kathy Van Nieuwenberg die u met raad en daad zal bijstaan. Onze plechtigheden worden verzorgd door onze ceremoniemeester Pascal Vundelinckx en vaste drager Luc De Smet, bijgestaan door een team van losse medewerkers. Ons rouwdrukwerk wordt exclusief in huis verzorgd, aangepast aan uw persoonlijke wensen.

 

Vaak slaat de dood toe op een totaal onverwacht moment, maar toch maakt de dood deel uit van ons leven. Iemand verliezen in het gezin, in de familie of in de vriendenkring valt vaak zeer zwaar. Verdriet en radeloosheid slaan toe. De dagen die volgen voelen de mensen zich afwezig zodat ze vaak geen uitweg zien in de reeks administratieve beslommeringen die met een overlijden gepaard gaan.

Daarom staan wij met ons ervaren team reeds 81 jaar steeds voor u klaar om u bij te staan met onze diensten.

GOED OM WETEN !!! ONEGEACHT WAAR OF IN WELKE OMSTANDIGHEDEN DE OVERLEDENE OVERLEED OF INDIEN ER  ANDERE INSTANTIES KOMEN BIJ KIJKEN ZOALS BV POLITIE, PARKET, ... WEET DAN DAT U ALS FAMILIE STEEDS HET RECHT HEEFT OM EEN BEGRAFENISONDERNEMER TE KIEZEN VOLGENS UW EIGEN WENSEN. INDIEN DIT DOOR OMSTANDIGHEDEN NIET HET GEVAL ZOU ZIJN BENT U NOG STEEDS VRIJ OM VAN UITVAARTONDERNEMER TE WIJZIGEN INDIEN HET LICHAAM VAN UW DIERBARE ZONDER UW INSPRAAK ELDERS ZOU ZIJN OVERGEBRACHT. U HOEFT HIERVOOR ENKEL UW BEGRAFENISONDERNEMER NAAR KEUZE TE BELLEN, WIJ DOEN DAN VERDER HET NODIGE.

Door de jaren heen zijn er natuurlijk veel veranderingen opgetreden aangaande een uitvaart. De wensen en verlangens van de klanten zijn veranderd, onze dienstverlening werd steeds uitgebreider. Het draait niet enkel meer rond de overledene, maar ook het opvangen van de nabestaanden behoort tot onze taken. Wij staan steeds klaar met raad en daad waar nodig is en maken ook graag tijd voor een deugddoende babbel. Elke uitvaart wordt geregeld naar uw persoonlijke wensen en wordt met de nodige kwaliteit uitgevoerd.

 

Gastenboek
uitvaart Liliane Devos
Onze kinderen, kleinkinderen en ikzelf dank u voor de verzorgde uitvaart van onze mama, omi en echtgenote.
De Corona virus maakte het niet eenvoudiger, maar toch werd alles vlot geregeld, waarvoor dank
Francis Raes
15/06/2020